شمیم مطهر

در شب عاشورا که امام حسین(علیه السلام) یک شعری را با خودشان می خوادند که حکایت از این می کرد که آخر عمرشان هست ... روایت می کنند که حضرت داشتند شمشیرشان را آنجا تعمیر می کردند، آماده سازی!

یعنی امام حسین (عالیه السلام) نمی گفتند حالبا که ما فردا بلاخره یک ساعت زودتر یا یک ساعت دیرتر رفتنی هستیم، حالا این شمشیر یک زره هم کند بود بود، نخیر در راه خدا شمشیر نیروی رزمنده باید کند نباشد، یعنی توانایی های او باید در حد اعلاء و حداکثر باشد.

امام خامنه ای (مد ظله العالی)


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:امام خامنه ای,توانایی حد اکثری, :: 21:20 :: توسط : صبح فردا

دامن مادر بزرگترین مدرسه است که بچه در آنجا تربیت می شود ، آنچه که از بچه مادر می شنود غیر از آن چیزی است که از معلم می شنود . بچه از مادر بهتر می شنود تا از معلم ، در دامن مادر بهتر تربیت می شود تا در جوار پدر ، تا در جوار معلم ، یک وظیفه انسانی است ، یک وظیفه الهی است ، یک امر شریف است ، انسان درست کردن است . اینهایی که می خواهند انسان درست نشود از انسان می ترسند .

امام خمینی ( صحیفه نور جلد 8 ص  241  )


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:امام خمینی(ره), تربیت,انسان سازی, :: 21:13 :: توسط : صبح فردا

استاد مطهری در تحلیل علل انحطاط مسلمین تأکید بر عوامل داخلی  و خارجی دارد. او هرگز تنها مسلمین، اسلام و خارجیها را مقصر نمی داند.

از نظر او عواملی چون بی توجهی به اسلام، رشد شبهات فکری و دینی، تحجر و تحریف مفاهیم  و اصول دینی، رفتار ناپسند بعضی از مسلمین، انحراف دولت مردان از وظائف حکومت داری، فشار و توطئه های دشمن  و استعمار در انحطاط مسلمین مؤثر است.(راز موفقیت استاد  مطهری، (127)


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 6 خرداد 1393برچسب:شهید مطهری(ره),علل انحطاط,مسلمین, :: 22:12 :: توسط : صبح فردا

درباره وبلاگ
شهید مطهری(ره):« [ امام ]حسین(ع) می‌گوید من نهضت کردم برای امر به معروف، برای اینکه دین را زنده کنم، برای اینکه با مفاسد مبارزه کنم. نهضت من یک نهضت اصلاحی اسلامی است.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شمیم مطهر و آدرس motahar313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1