شمیم مطهر


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, :: 21:35 :: توسط : صبح فردا

 

مرحوم «مصطفی الموسوی» از نیروهای کهنه کار لشکر 31 عاشورا و از هم رزمان  «مهدی باکری» ، خاطره ای از آن سردار شهید نقل کرده است که بسیار تکان دهنده و تاثیرگذار است و حقیقتا مایه شرمنده‌گی بسیاری از آقایان و عزیزانی است که بار مسئولیت مدیریت های گوناگون را بر گردن دارند.

«به سیمناری در مشهد دعوت شده بودم. از لشکر اجازه گرفتم و آمدم تبریز. رفت و برگشت‌مان با هواپیما بود. آن‌جا هم ما را به یك هتل چهار ستاره بردند كه امکانت خوبی هم داشت. برای من كه مدت زیادی در منطقه بودم، سفر لذت‌بخشی بود. چند روزی آن‌جا بودیم و برگشتیم.


آقا مهدی، اولین حقوق سپاهش را گرفته بود. به ما گفت: «امروز همه مهمون من، می‌خوام همه رو جیگر مهمون كنم.» خیلی سر حال بود. ما را صبحانه جگر مهمان كرد، سر صبحانه، همین‌طور كه مشغول خوردن بودیم، پرسید: «خُب، آقای الموسوی، تعریف كن ببینم، از سمینار مشهد چه خبر؟» با آب و تاب گفتم: «آقا مهدی، سمینار نگو، بگو دومینار. عجب سمیناری بود. با هواپیما بردنمون و رفتیم هتل چهار ستاره و خلاصه همه چیز به راه بود.» تا این ها را گفتم، قیافه‌اش در هم رفت. حرف‌هایم كه تمام شد، همین‌طور كه سیخ‌ها دستش بود، گفت: «آقای الموسوی! این سیخ‌ها رو می‌بینی؟ روز قیامت این‌ها رو توی بدنت فرو می‌كنن. شما می‌تونستی با اتوبوس بری، با اتوبوس هم برگردی.» گفتم: «من كه هواپیما نگرفتم، برامون گرفته بودن.» سعی كردم خودم را تبرئه كنم، اما او با ناراحتی گفت: «شما یه انسان بالغ هستی، وقتی یه جایی رو می‌تونیم با اتوبوس بریم، چرا با هواپیما و پول ملت بریم؟ وقتی می‌تونیم توی هتل معمولی بخوابیم، چرا بریم هتل چهار ستاره؟» می‌گفت چون مأموریت بوده و از بیت‌المال خرج شده، نباید می‌رفتی.»


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 4 شهريور 1393برچسب:, :: 17:25 :: توسط : صبح فردا


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 1 مرداد 1393برچسب:, :: 22:36 :: توسط : صبح فردا


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 1 مرداد 1393برچسب:, :: 22:34 :: توسط : صبح فردا


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 1 مرداد 1393برچسب:, :: 22:33 :: توسط : صبح فردا

در شب عاشورا که امام حسین(علیه السلام) یک شعری را با خودشان می خوادند که حکایت از این می کرد که آخر عمرشان هست ... روایت می کنند که حضرت داشتند شمشیرشان را آنجا تعمیر می کردند، آماده سازی!

یعنی امام حسین (عالیه السلام) نمی گفتند حالبا که ما فردا بلاخره یک ساعت زودتر یا یک ساعت دیرتر رفتنی هستیم، حالا این شمشیر یک زره هم کند بود بود، نخیر در راه خدا شمشیر نیروی رزمنده باید کند نباشد، یعنی توانایی های او باید در حد اعلاء و حداکثر باشد.

امام خامنه ای (مد ظله العالی)


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:امام خامنه ای,توانایی حد اکثری, :: 21:20 :: توسط : صبح فردا

دامن مادر بزرگترین مدرسه است که بچه در آنجا تربیت می شود ، آنچه که از بچه مادر می شنود غیر از آن چیزی است که از معلم می شنود . بچه از مادر بهتر می شنود تا از معلم ، در دامن مادر بهتر تربیت می شود تا در جوار پدر ، تا در جوار معلم ، یک وظیفه انسانی است ، یک وظیفه الهی است ، یک امر شریف است ، انسان درست کردن است . اینهایی که می خواهند انسان درست نشود از انسان می ترسند .

امام خمینی ( صحیفه نور جلد 8 ص  241  )


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:امام خمینی(ره), تربیت,انسان سازی, :: 21:13 :: توسط : صبح فردا

استاد مطهری در تحلیل علل انحطاط مسلمین تأکید بر عوامل داخلی  و خارجی دارد. او هرگز تنها مسلمین، اسلام و خارجیها را مقصر نمی داند.

از نظر او عواملی چون بی توجهی به اسلام، رشد شبهات فکری و دینی، تحجر و تحریف مفاهیم  و اصول دینی، رفتار ناپسند بعضی از مسلمین، انحراف دولت مردان از وظائف حکومت داری، فشار و توطئه های دشمن  و استعمار در انحطاط مسلمین مؤثر است.(راز موفقیت استاد  مطهری، (127)


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 6 خرداد 1393برچسب:شهید مطهری(ره),علل انحطاط,مسلمین, :: 22:12 :: توسط : صبح فردا

 

همسر آن حکیم فرزانه می گوید:

" استاد مطهری(ره) معنویتی از خود باقی گذاشت و رفت، و عجیب تیزبین و دوراندیش بود و آنچه ما در آینه نمی دیدیم، او در خشت خام می دید.

تقوای شگفتی داشت. در مدت بیست و شش سالی که با ایشان زندگی کردم، در تمام طول شبانه روز، نیم ساعت بی وضو نبود.همیشه تأکید می نمود، با وضو باشید در تنظیم وقت ابتکاری ابتکاری عجیب داشت و چنان اوقات شبانه روزی خود را تنظیم می نمود که به تمام کارهایش می رسید، گویا خداوند به وقت او برکت داده بود.( راز موفقیت استاد مطهری ص 41)


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:راز موفقیت شهید مطهری,ائمه,سبک زندگی,خانواده, :: 22:24 :: توسط : صبح فردا

از مهمترین مسائلی که به تعبیر مرحوم مطهری جایگاه آن در مبان محققان و نویسندگان ما مجهول است، مسئله سبک، متد و روشی است که معصومین(ع) ما به کار می بردند و به تعبیر ایشان نسبت به این مسئله و جایگاه آن کوتاهی شده است( شهید مطهری، سیره نبوی ص 47)

............ مثلا پیامبر(ص) چگونه بود؟ پیامبر در همان حال که مبلغ بود و اسلام را تبلیغ می کرد یک رهبر سیاسی بود .


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1393برچسب:راز موفقیت شهید مطهری,ائمه,سبک زندگی, :: 22:6 :: توسط : صبح فردا

خدمت دوستان عرض کنم که در حال حاضر مشغول خواندن کتابی به نام رمز موفقیت شهید مطهری(ره) هستم ، به نکات جالبی در رابطه با شخصیت شهید مطهری رسیدم. به زودی تو پستهای بعدی مطالب جالبشو واستون میزام.منتظر باشید.آرام


ارسال شده در تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:شهید مطهری,, :: 18:49 :: توسط : صبح فردا

سوال من این است که شهید مطهری چه شد که مطهری شد؟ یعنی چه شد که به این درجه رسیدند؟

استعداد شخصی، توکل، تلاش و پشتکار، تنظیم وقت و داشتن نظم در زندگی چنانکه درباره ایشان گفته اند: بعد از شهادتشان در بین نوشته‏های ایشان دیدیم به هر کدام از فرزندان خود یک دفترچه اختصاص داده که در آن از نوشته‏ها و نقاشیهای ما نگهداری می‏کردند. این موضوع نظم و ارزشی را که آن شهید برای افراد خانواده قایل بودند، نشان می‏دهد.  [1]

انتخاب استاد صالح، داشتن هدف، مطالعات زیاد در زمینه های مختلف، تفکر زیاد در امور مختلف....

اگر می خواهید به پاسخ کامل خود برسید باید زندگی ایشان را مورد مطالعه قرار دهید تا با شخصیت ایشان آشنا شوید آنگاه در یابید که راز موفقیتشان در چه بوده است ما لینکهایی جهت آشنایی اجمالی به شما معرفی می نمائیم که امیدواریم مفید باشد. موفق باشید.

 

خانه حکمت و محبت (1)

خانه حکمت و محبت (2)


ارسال شده در تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1393برچسب:شهید مطهری, معلم, :: 18:45 :: توسط : صبح فردا

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ
شهید مطهری(ره):« [ امام ]حسین(ع) می‌گوید من نهضت کردم برای امر به معروف، برای اینکه دین را زنده کنم، برای اینکه با مفاسد مبارزه کنم. نهضت من یک نهضت اصلاحی اسلامی است.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شمیم مطهر و آدرس motahar313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 4
بازدید کل : 21211
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1